Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Söndag

Av Johansson - 5 juni 2011 16:21

Vilken vecka det har varit! Idag har jag äntligen fått pusta ut. Veckan avslutades med en utgång på hummel igår med Stina och Helena och en himla massa annat folk och roligt hade vi. Det såg ut att till en början vara halvdant men sen kom det igång eller så kom vi igång ;)


Idag gick jag upp efter elva och sen har jag inte gjort så mycket. Jag och mamma har hjälpt pappa lite med att stäna gör fåren och hästarna får jag försöka stänga till en annan dag. Det är bestämt att hästarna får ta fårens förra årets sommarbete och fåren får gå på en ny vall. Tror det kommer bli toppen! ska bara fixa ordentligt med ström och ny tråd. 


Brian har lös baksko och jag ska ringa Solvieg ikväll för att bestämma en skotid. Jag ska köpa skorna imorgon efter jobbet och hon kommer troligen på tisdag som det lät. Brian får en liten vila med massa mys och massage dom här dagarna. 


/ Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards