Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Besök av ET Monika

Av Johansson - 15 februari 2011 13:04

Nu har ET Monika varit här och hon måste alltid pricka in mina besök med dåligt väder. I morse när jag gick upp var det -28 och när jag kom ut till hästarna såg dom rent ut sagt som två is- hästar :) (vi har oisolerat stall).  


Monika kom kl 10.00 och vi körde mycket arbete och lite prat pga av kylan. Hon tyckte i alla fall att Brian såg toppen fin ut i kroppen och tyckte jag gjort en kanonjobb med han. Alla spänningar runt manke,bog och skulderblad har nästan släppt helt så där gjorde hon nästan ingenting. Men han går fortfarande inte på två spår, troligen sitter det en väldigt gammal skada i bakpartiet som inte vill släppa. Antingen kommer den släppa efter ett antal behandlingar eller så kan vi bara underhålla och göra det bästa utav det. Det är inget Brian lider av och han är jättefin i ridningen, men de är bara att fortsätta massera bakpartiet extra mycket och hoppas på att det släpper så småningom.  Monika sa även att nu när alltnästan har släppt i fram så kan de visa sig mer i bak, då ändrar sin belastning.


Men jag blev väldigt glad över det beröm jag fick av Monika, det värmer alltid lite extra att höra när man gör ett bra jobb med sin häst. 


     


Hästarna får extra mycket hö nu och jag har slängt in ris i hagen så att dom hela tiden får stå och tugga på något i denna kyla. Får ju hoppas att det här är sista riktiga köldknäppen innan det blir vår :) 


/ Ebba

 
 
Emilie

Emilie

21 februari 2011 17:12

Tror vi har samma ET!

http://barabus.bloggplatsen.se

Johansson

21 februari 2011 21:30

jaha vad roligt, trivs jättebra med henne! förresten så bor lotta inte så långt härifrån mig och inte heller hon maria du tränade för :) bor utanför alunda mot ekeby! vart bor du? blev lite nyfiken.. haha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards