Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Älgflock

Av Johansson - 17 februari 2011 21:43

Vilken dag, full rulle från kl 05.30 imorse till 20.30 Började med jobb från 7-16, sen hämta klara påväg hem från jobbet, äta mat, ut till stallet och sen simmning. 


Stallet var läskigt idag haha! Solveig skulle komma och slå på Brians tappsko men eftersom jag skulle iväg så tog jag in hästarna tidigare så kunde hon bara komma och slå på skon medans jag var borta. Men när jag skulle ta in hästarna så står dom antingen vid grinden och väntar eller så kommer dom i full rulle när jag ropar, men idag... INGENTING!


Jag ropade ett tag och tillslut kommer dom i full fart mot grinden men tvärvänder lika fort och springer galna därifrån. Jag tänkte; vad nu!? Härde hur dom stod och blåste upp sig. Älgar var det jag kunde tänka mig men jag såg inga, men hästarna känner mer än vad vi gör. Jag får tag på Brian och går in med honom, sen till nästan projekt att få tag på Micro. Han springer iväg när jag kommer nära, men till slut låter han sig fångas. Jag börjar kolla mig runt omkring och ca 50 m ifrån mig, utanför hagen ser jag en älg. Oj, men så ser jag hur det rör sig lite och det kommer fram och till lika stor älg och sen kommer det EN TILL. Jag har aldrig sett tre st fullvuxna älgar. Nu började jag till och med bli lite rädd. Fick med mig Micro och vi sprang nog båda två till stallet.. Haha, älgar är fina men läskiga.


Hästar+älgar= dålig kombination!


Aja Brian fick på sig sin sko och imorgon ska jag skruva i lite brodd i den för Solveig hade inga med sig att skruva i. Då ska jag och Brian rida ut på en lite längre tur, mycket spring i benen kommer han att ha kan jag lova. 


  


Nej nu ska jag sova eller ska bara ut och slänga in de sista höet till hästarna. På återseende! 


/Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards