Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Måndagsinlägg.

Av Johansson - 21 februari 2011 21:39

Jag är helt slut i kroppen nu. Efter ridpasset i lördags så fick jag som lätt kramp i ena benet och nu stramar det i hela vaden, blev inte så mycket bättre efter kvällens simmning. 


Det blev ingen uppdatering igår för det blev auktion hela dagen, från kl 11 till 18. Tänk att man kan bli så slut i kroppen av att bara lyssna och stå rakt upp och ner. Ingen ridning hann jag med heller och inte idag, men imorgon ska jag upp extra tidigt för att fodra för att hinna med ett litet lätt pass innan jobbet. Jag måste åka härifrån vid halv 12. 


Ridpasset i lördags blev det mycket arbete i trav, Klara och Micro hängde också med :D Brian tyckte jag var så jobbig eftersom jag krävde saker av honom. Målet var att hålla traven med bra tryck men fortfarande inte förlora takten och få bort bakåttänkandet. Brian jobbade på otroligt bra på dit vägen och han hittade en riktigt låg fin form stundvis ( stressar väldigt lätt upp sig när jag rider ut själv). Vi avslutade med att prova backen uppifrån och han svarade så fint, duktiga häst! Jag hoppade av sista 800 m så gick vi sakta hemåt, helt slut och nöjda båda två. 


  

Nu ska jag snart ut och ta in hästarna och natta dom. Sen ska jag stupa i säng. God natt på er! 


/ Ebba 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards