Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Shopping

Av Johansson - 1 mars 2011 09:22

Idag blir det förhoppningsvis lite shopping. Har egentligen inte pengar till det men lite kan jag nog skrapa fram+ att jag har nog lite gamla presentkort som behöve göras av med. 


Först blir det Östhammar med att lämna in sadlarna. Dressyrsadeln är sååå fin nu när jag rengjort den från topp till tå, men hade önskat att stiglädrena blev lite mjukare. Sadeln har hängt så länge att dom har börjat blivit lite hårda. På den bomlös sadeln så tvättade jag paden under och då måste jag ta ut själva padarna, men herregud vilket arbete! Först få ut dom och sen sätta in dom, trodde jag skulle dö lite smått där ett tag. Fast nu är sadlarna superfina. 

                      

Bomlösa sadeln Dressyrsadeln



Efter Östhammar blir det raka vägen till Uppsala för att hämta upp Klara från skolan. Vi ska besöka Hööks eftersom Klara ska köpa nya ridskor, får se om det kansek blir en tripp till sporren med. Dom har så fina saker, men det blir inte billigt för plånboken. Sen blir det såklart ett besök till Gränby. Jag måste in till H&M, helt sjukt snygg vår/sommar kollektion. 


Nej nu ska jag ut till stallet och sen ska jag göra mig iordning inför resan. So long!


/ Ebba

 
 
Ingen bild

Emelie

1 mars 2011 09:37

Fin blogg! :)

Johansson

1 mars 2011 09:44

tack så mycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards