Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

allt och lite till

Av Johansson - 2 mars 2011 21:30

Nu har jag precis plockat i mig lite smågodis som pappa hade köpa, mumma! Förövrigt har dagen varit som vanligt. Jobbade mellan 7-16, kom hem, em hö till hästarna, hämta mamma, laga mat, rida, ta in hästarna och nu sitter jag här. 


Jag provade det nya bettet på Brian och när jag provade det så tyckte han att det allt var lite konstigt men när jag sen började rida på det och han haft det en stund i munnen så var han coollugn med det. Bestämde mig för att rida utan nosgrimma för att verkligen känna om han hade bettet stilla i munnen och han rörde det inte, förutom när jag kom in med lite för hårda händer :/ 


Ridpasset bestod av lite enkelt lösgörande här hemma på gårdsplanen och provning av bettet. Jag fokuserade mycket att hitta framåtbjudningen och att backa+ gå frma i skritt för att få med bakdelen ordentligt. Båda sakerna fungerade jättebra och lyssnade riktigt fint. Dock fick jag inte honom helt lösgjord i sidorna.


  

Bild från idag. Foto: Klara


Lämnade in sadlarna igår som sagt och jag satte pris på 2500 kr för dressyrsadeln och 1000 kr för den bomlösa. Hon tar 15% i provison, men om jag får det jag vill så får jag förhoppningsvis ut 3000 kr. Ellinore som hon heter ska komma till mig den 6:e april och då tar hon med ca 10-15 st sadlar. Hon visade mig några stycken och en globus brun dressyr, vart jag helt förälskad i. 


Nu ska jag sluta skriva.


/ Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards