Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Skogsmulleridning?

Av Johansson - 7 mars 2011 15:53

Kom på en sak jag tänkt lite på. Ofta säger jag att jag skogsmullerider och rider i skogen gör jag ofta, jag tävlar inte och just nu tränar jag inte för någon tränare(ska börja i vår). Men när jag rider ute i skog eller på väg så försöker jag hitta formen på Brian, göra skänkelvikningar, ställa, öppna, sluta m.m


När jag hör skogsmulleridning så tänker jag mig en häst som är lagom vältränad som tar någon kort galoppsträcka och lite trav men mest skritt. Inga krav utan bara lulla runt! Ska jag då kalla min egen ridning skogsmulle ridning?


Själv anser jag att jag är långt ifrån det. Jag ställer krav på Brian, även om det är i skogen eller på volten. Jag har mål med Brian, även om jag inte tränar för tränare. Jag vill att min häst ska må bra så som med ET, rätt sadel, bra foder, massage, skoning, etc. även om jag inte tävlar. 


Jag kan inte avgöra om jag hamnar i skogsmullefacket eller tävlingsfacket. Jag brinner för min Brian och vill att han ska må bra, det spelar ingen roll om vi inte hamnar på LA utbildning, bara han mår bra och vi når våra egna mål. 


Det finns många som väljer att sälja sin häst för att kunna tävla högre, vilket jag inte tycker är fel, men jag skulle aldrig göra det med Brian. Jag har häst för att jag älskar hästar och ridning, inte för att tävla så högt som möjligt. Brian är min bästa vän som jag aldrig kommer svika, han finns alltid där för mig och jag kommer alltid finnas där för honom så länge han behöver mig!


   Så länge vi båda andas.


/ Ebba

 
 
Jennie

Jennie

7 mars 2011 21:29

Sv: Ja, det får vi verkligen hoppas! :D

http://jeila.blogg.se

 
Sofie

Sofie

11 mars 2011 15:20

Jag tycker inte du ska sätta dig i något fack. Du hör ju inte till någon av dom, skogsmullefacket är du ju verkligen inte i och kanske inte heller tävlingsfacket.
Du tränar ju hårt med han även om du inte ställer upp på tävlingar!
Ni är i erat eget fack:)! Ni tränar för att må bra! :D Hihi

http://nattstad.se/SofieB

Johansson

12 mars 2011 09:14

haha ja de är verkligen sanning i det du säger, vi får skapa ett eget fack :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards