Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

vårdag

Av Johansson - 30 mars 2011 14:03

Idag är jag ledig och den mesta tiden har jag spenderat ute med Brian. Innan jag tog in honom så grejade jag lite i stallet och gjorde iordning allt. Brian stod som ett ljus idag på gången och bara njöt i solen som ligger så härligt på vid stallet. Jag masserade igenom skulderblad, hals och manke idag. Säger bara det är de är tur att Ellinore som ska prova ut sadel kommer nästa onsdag. Fy vilka spänningar han hade längs skulderblad och manke. Det blir nte mycket rida i den sadeln. När jag hade masserat ett tag släppte han till bra och stod och gäspa för fullt :)


Idag bestod träningen av tömkörning. Varken han eller jag har varit sånt stort fan av det och sist vi gjorde det var i oktober förra året. Men idag, vilken skillnad! Han gick så fint och bråka ingenting. Jag gjorde bara lite lösgörande på volt för att mest cheka av hur han rörde sig och få in lite mer vana av tömkörning. I skritten tappa han lätt tempo och blev lite småirreterad att jag ställde krav men han gjorde som jag sa och bjöd fint ner till en härlig form. Jag provade även lite trav på volten. Han har fått sån himla luftig trav och vilar mycket mer på steget. Tråkigt att man inte gör sånt här oftare för att se sin häst från marken. Men jag tror att alla ET besök och massage har givit goda resultat och med en ny sadel kommer det bli ännu bättre!

 

Nej nu ska jag snart äta lite lätt och sen lunch. Sen ska jag hämta 
Klara och göra mig iordning. Jag ska in till stan med arbetskamrater för att äta på Kina och kolla på teater, Evigt ung heter den.


Tjingeling!

/ Ebba 

 
 
Sätilaryttaren Emma - stolt varmblodsägare!

Sätilaryttaren Emma - stolt varmblodsägare!

30 mars 2011 19:03

sv; tack för tipsen! Får testa det:)

http://satilaryttaren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards