Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Sadelutprovning

Av Johansson - 6 april 2011 15:42

Min gamla sadel låg ju som jag trodde hel dålig, den tryckte alltför mycket vid tornspetsarna. Hon hade med sig en massa sadlar, men vi provade ca 10 st, eller la på dom på ryggen. Efter det gjorde vi ett urval vilka jag skulle provrida. Jag började med en globus och den var skön, men för trång för Brian så jag hamnade i bakvikt. Vi provade en bredare och den låg väldigt bra och han rörde sig bra. Vi provade vidare och nu kom vi till en frank baines som låg bra utan mig på och när jag satt upp hade han redan valt. Brian rörde sig kungligt nästan i sadeln även om jag hade önskat mig lite mer stöd, men jag har det som en övergångssadel. Jag ska ha den här till efter sommaren tror jag och sen kommer jag sprara en massa pengar och köpa mig en finare men som ligger lika bra som denna! 


Men hon Ellinore som kom ut var verkligen jättetrevlig och hon såg vad jag och Brian var ute efter tillsammans. Jag kan varmt rekomenadera henne, de känns verkligen som att hon vet vad hon gör! 


Såhär ser sadeln ut, fast med korta stropar (obs, lånad bild)


/ Ebba  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards