Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Lördag

Av Johansson - 16 april 2011 19:06

Nu sitter jag i Sofies hus men med Stina eftersom hon är husvakt och jag är lite kvällssällskap. Jag måste bara tillägga att vädret är så underbart, nu känns det verkligen som att det kommer bli sommar trots allt efter all denna snö!


Idag jobbade jag mellan 7-14.15 och sen raka vägen hem. Skulle ha åkt till Malin för att kolla om hon hade lite saker jag kunde ta, men hon hade inte hunnit varit till stallet och hämta sakerna så får åka dit en annan dag :) Det blev istället stallet direkt när jag kom hem. Jag gjorde lite ändringar och tog uteritten igår och åkern idag. Brian var jättefin igår, speciellt i galoppen, vilka språng!


På åkern idag kändes han mest seg kan jag lova. Men jag förstår honom, massor av päls att fälla än, väldigt varmt och ett hårt pass igår. Jag gjorde bara lite enkla övningar som volter, ställa, skänkelvikningar, ryggningar och galopparbete. Klara fick rida en tjugo, trettio min på Brian med. Så jäkla kul att se någon annan rida honom från marken. Vilket steg han har fått efter behandlingar och sadelbyte, sånt sväv! Jag måste filma det någon dag så ni får se. Klara höll nästan flyga av för hon hängde inte alls med i hans steg. Hon är van med Micros små steg, hon fick iaf lite förståelse över att jag tycker det är svårt att sitta ner i hans trav :) Hon fick även två jättefina galopper på honom, hon va riktigt duktig!


På måndag ska jag ringa veterinären för att fixa en koll av hästarnas tänder och sen fixa avmaskning till dom :) Inget jag har råd med just nu egentligen, men sånt som måste göras!


Nej nu ska jag sällskapa med Stina, vi hörs!


 


/ Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards