Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Dekleration

Av Johansson - 2 maj 2011 23:20

Nu är det äntligen över, tycker inte om att deklarera och framförallt inte när man får betala tillbaka på skatten. Tydligen tycker skatteverket att jag betalt för lite, märkligt sånt där...


Idag när jag kom hem från jobbet hade jag först telefondejt med Sofie och sen slockna jag ganska hårt  på soffan. Så jäkla skönt att sova kan jag lova, haha. Det bestämdes även att det inte blir något stockholm imorgon eftersom det ändå kommer bli skitväder och kändes inte så lockande att gå på stan då. Det blir istället en mysdag i Uppsala med bästa tjejerna :) 


Jag gick ut till stallet vid 20 tiden. Jag orkade inte att rida Brian idag då jag var seg och det var förjäkligt kallt ute, men det kan nog vara bra att låta honom vila huvudet lite. Han har haft en del nya intryck den senaste tiden! Det blir alltså vila från fre-tis för hans del. Brian fick iaf en rejäl omgång av massage, fin fläta i mannen och massa ryktning. Hans päls tycks aldrig ta slut... Hästarna fick gå inne i natt eftersom jag ska ta ett träckprov till avmaskningen innan betet. 


När jag får tillbaka provet ska jag på en gång ringa veteriänren och be om henne skriva ut avmaskningsmedel( om det behövs), bestämma tid för koll av hästarnas tänder, kolla upp om det går att göra något åt Brians misstänkta ink och kolla om han har fått nå typ att flyglarver under pälsen. Uhhh! Skönt när det är klart.


 


/ Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards