Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Veterinärbesök

Av Johansson - 6 maj 2011 17:39

Idag har veterinären varit här och det gick mycket bra! Det var första gången som vi raspa tänderna på Micro sen vi fick honom och han var sååå duktig, har aldrig sett en sån duktig och lugn ponny :) och när han fick stelkrampsprutan blinka han inte ens.. Förövrigt hade han väldigt fina tänder för att vara 23 år. Han hade lite vassa kanter men ingen fara. Det största var att han hade väldigt nerslipad tand allra längst fram, men det är för att han biter på bettet hela tiden. Nu har vi bytt till bettlöst och så förhoppningsvis kommer det bli bättre!


Brian är ju som han är. Han fick dubbla doser lugnande och ändå så gick det knappt inte, vilken fighter jag har! Hans tand som han slog sönder förra året var jättefin och inge inflammerat eller så. Sen hade han lite, lite vassa kanter men veterinären tyckte att det räcker om vi kollar tänderna igen om ca 2 år, om inget händer!

Brian fick också stelkrampsprutan. 


Appropå Brians ink( som jag trodde) så trodde veterinären inte det. Hon tippade på något svampliknande men inget allvarligt eftersom det inte har förändrats något under tre år. Hon skulle skriva ut ett medel som jag ska rengöra det med så får vi se om det försvinner :) Jag tycker iofs att det var ganska skönt att det inte var någon ink då det är så svårt att få bort det helt. Egentligen är det här inte något som stör honom, men jag tycker att det ser så otroligt fult ut!


Nej nu ska jag gå och äta mat!

 Dålig bild, men Brian ser ut som en jätte bredvid Micro.


ps. Bilen kom hem idag efter nästan 5 månader på verkstad. Har saknat den lite! ds..

/ Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards