Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

ET besök

Av Johansson - 17 maj 2011 22:43

Besöket gick kanon bra! Vi började med att gå på rakt spår för att Monica skulle se hur han rörde sig eftersom han från början gick på 4 spår och helt otrolig går han på TVÅ spår nu, underbara älskade häst! När hon sa det blev det en liten glädjetår i ögat. Vi gick sen in till stallet där hon började klämma och känna. Som jag visste innan var han irreterad runt manken, pga den gamla sadeln, som fortfarande sitter kvar och så var han en aning öm vid ländpartiet. Men efter lite nålar och knäckningar var han som helt ny häst. Hon sa att han ska vara i stort sett klarbehandlad nu och om jag bara underhåller honom med massage så kommer det inte vara några problem framöver om det inte händer något allvarligt. Vi bokade en ny tid i slutet av oktober, men om det händer något så får jag höra av mig tidigare. Jag är så glad att efter alla besök är han äntligen "klar" i kroppen. Att han dessutom skulle vara så fin i sitt vänstra bakparti var mer än jag väntat mig. Nu börjar motivationen komma tillbaka också. Han är i stort sett färdigbehandlad av Monica, en inpassad sadel, koll av tänderna, avmaskad och fått stelkrampsprutan. Nu känns det som att dom flesta måsten runt honom är avklarade! underbar känsla :)


 

Klara skickade in denna bild till vårtävling i UNT och bilden publicerades i tidningen nu i vecakn. Hoppas hon vinner något fint :) 


/ Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards