Stall Jälsta

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Torsdag

Av Johansson - 19 maj 2011 22:36

Idag har jag inte gjort många knop kan jag lova. Hade tänkt att rida idag, men jag orkade verkligen inte! Jag släppte istället ut hästarna på lite sommarbete och dm var glada och nöjda kan jag lova. 


Igår var Klara och jag ut och red en sväng runt byn, gick som vanligt kalasbra. På sista travsträckan på ca 1 km fick jag till en sån himla fin kort trav på Brian. Han var framåt, men lyssna fint på sättet och samtidigt var han inte seg. Han var precis där jag ville ha honom och fick sånt fint go i traven utan att sega till de. Tänk om han kunde få den framåtbjudningen på volten. 


Imorgon ska jag jobba 7-14.15 och sen blir det raka vägen hem. Ska rida på kvällen och då blir det nog lite arbete på åkern. Får se om jag orkar släpa ut till bommar och köra lite bomövningar. Brian skulle verkligen behöva det.


Ikväll när jag slutade från jobbet fick jag sån himla längtan till när det nästan är ljust dygnet runt och det är skönare att rida på natten än dagen. Tänk att få komma hem från jobbet vid 22 tiden och svira om till ridkläder och gå ut till stallet. Åh vad jag längtar :)


   Brian och jag augusti 2010


/ Ebba

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johansson - 9 maj 2012 17:58

            Idag provade jag en sadel som jag inte provat på Brian förut. Det är en wintec 500 dressyr med storlek xvid bomjärn i. Dom första bilderna är tagna före ridning med en sadelgjord som är halvdant tilldragen och den sista bilden är...

Av Johansson - 29 april 2012 14:49

  Efter morgonhöt valde Micro och Brian att sola lite i värmen Vissa tröttare än andra... Kanske inte... "Jaha, var du här??" Sedan blev det en ridtur i värmen(!!!) Sedan fixade jag till en annan hage lite snabbt, så nu få...

Av Johansson - 29 april 2012 14:46


Här är Lovette som Ebba och jag har börjat rida lite nu på senaste tiden. Det är våran mosters familjs häst! Lovette är en nordsvensk på 9(?)år och är väldigt lite riden. Hon kommer förhoppningsvis hem till oss i slutet på juni och är här så länge so...

Av Johansson - 15 april 2012 20:06


   

Av Johansson - 8 april 2012 12:39


   ...har ebba och jag fått ett hörn som ska likna en sadelkammare i garaget! Mycket bättre än innan, nu är det ordning och reda :)   / Klara ...

Ovido - Quiz & Flashcards